torsdag 21 december 2017

God jul och Gott Nytt År!

Hej igen!
I går fick vi besked om att Flexénita tillsammans med Ancon AB är ett av de vinnande bidragen i årets innovationstävling som Post och Telestyrelsen har- En arbetsmarknad för alla.

Vi är jätteglada för det och det vi kommer att göra är att vidareutveckla Ancon Assist kassasystemet till det bästa på marknaden för att skapa fler arbetstillfällen för personer med funktionsnedsättningar. Så vi har ett spännande år framför oss. 

Jag vet inte hur många år jag har skickat  mina nyhetsbrev till dig men jag vill återigen tacka dig för att du läser dem och att du också delar dem med dem som är intresserade. IT teknik och funktionsnedsättningar är ett spännande område men samtidigt så har det närmat sig Design for All där vi alla vill kunna använda tekniken på ett användarvänligt och enkelt sätt. Så egentligen är det du och jag och alla andra som önskar att tekniken hjälper oss i vardagen och inte stjälper oss.

Om jag ska summera några av mina favoriter och som jag använder nästan varje dag så heter den Resledaren. Om du inte testat den så gör de, det, den är gratis och fungerar över hela landet när man reser kommunalt. Den hjälper också till att hålla koll på saker du behöver ha med dig på resan mm. Här kan du ladda ned ResLearen

Med dem orden vill jag  tacka dig som följer mitt nyhetsbrev och förstås speciellt tack till dig som satsat på en Ancon Assistkassa i år och alla tidigare år! Det var så roligt att träffa Dig och alla härliga medarbetare. Tillsammans så skapar vi ett tillgängligare samhälle!

God Jul och ett Gott Nytt år!
Hälsningar Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar